Szybki wzrost masy mięśniowej i składniki które warto znać

szybki wzrost masy mięśniowej

Szybki przyrost masy mięśniowej to cel wielu wielbicieli sportów siłowych. Oprócz zamysłu treningowego, odpowiedniej diety i samodyscypliny wskazane mogą okazać się odżywki. Należy jednak wiedzieć, że kształtowanie zdrowej masy mięśniowej niestety wymaga czasu.

Dostępne suplementy można podzielić na mniej i bardziej przydatne, w zależności od dobranego treningu i celu, jaki chcemy uzyskać. Beztłuszczowa masa mięśniowa zbudowana będzie szybciej z wykorzystaniem głównych odżywek przeznaczonych dla trenujących na siłowni, zatem kreatyny, aminokwasów bcaa, węglowodanów, gainerów, ale i argininy, tauryny i aakg.

W skrócie można przybliżyć zasady ich działania

Kreatyna jest chyba najbardziej popularnym suplementem dla sportowców. Głównym celem osób trenujących na siłowni i zażywających kreatynę jest przyrost masy mięśniowej. W sprzedazy jest wiele rodzajów kreatyny, choć zainteresowaniem cieszy się od lat monohydrat i jabłczan kreatyny. Jak działa? Głównie zwiększa masę, siłę i wytrzymałość mięśni. Przyczynia się również do zatrzymania wody w organizmie. Kreatyna nie oddziałuje tak samo na wszystkich. Trzeba obserwować własny organizm by zdecydować, którą wybrać i z jakimi innymi odzywkami ją łączyć, by osiągać określony cel bez skutków ubocznych. Szybki wzrost masy mięśniowej.

Szybki wzrost masy mięśniowej

Aminokwasy bcaa to podstawa suplementacji w prawie każdej dyscyplinie sportu. Nie tylko mają wpływ na budowę masy mięśniowej, ale dodatkowo podnosi wytrzymałość i wydolność, minimalizuje zmęczenie. W chwilach spadku energii trzy wiodące aminokwasy zawarte w bcaa spowodują wzrost chęci do dalszego wysiłku.

Węglowodany to podstawa diety sportowca. Rzecz jasna wiele artykułów spożywczych jest bogatych w węglowodany ( np. warzywa, owoce, produkty zbożowe czy sery). Niemniej jednak skumulowane w odzywkach dostarczone będą tam, gdzie potrzebne, w konkretnych dawkach dostosowanych do planu treningowego i organizmu.

Gainery uzupełniają kalorie w diecie polegającej na budowie masy mięśniowej. Wtedy organizmowi należy dostarczyć więcej kalorii, niż jest w stanie spożytkować, a to jest trudne, głównie przy wytężonym wysiłku fizycznym czy szybkiej przemianie materii. Pełnowartościowe gainery uzupełniają wszelkie niedobory w trakcie paru chwil.

Arginina nie do końca jest doceniana przez początkujących sportowców. Jednak ten aminokwas stymuluje wytworzenie tlenku azotu odpowiedzialnego za poszerzanie naczyń krwionośnych, zatem i ułatwienie transportu substancji odżywczych do choćby mięśni. Do zwiększenia masy mięśniowej niezbędny jest hormon wzrostu, który arginina podnosi. Łącznie z witaminami C i E czy beta-karotenem mają działanie przeciwutleniające. Zaletą jej jest wsparcie przy odtruwaniu organizmu, np. po sterydach czy ze zbyt dużej ilości białka.

Tauryna przyspiesza budowę masy mięśniowej i pozwala osiągnąć {idealną|wymarzoną sylwetkę. Zawarta jest w wielu produktach spożywczych i na dobrą sprawę nie ma potrzeby jej dostarczania w opisanych suplementach. Jest w grochu, rybach, mięsie, serwatce czy ostrygach, energetykach. Dodatkowo tauryna wspomaga przemianę materii i wzmacnia wydolność organizmu. Badania dowodzą, że ma wpływ na stan konkretnych narządów, np. wątroby.

AAKG jest połączeniem soli kwasu glutarowego i argininy. Największa zaletą preparatu aakg jest rozbudowa mięśni i regeneracja większe niż w sytuacji osobnej argininy. Wiąże się to z faktem połączenia alfa ketoglukaranu odpowiedzialnego za wytwarzanie energii z węglowodanów, białek i tłuszczów – budulca naszego organizmu. Więc aakg to środek dla osób chcących widocznie rozbudować muskulaturę.

Jak można zauważyć dostępność wielu środków, mniej lub bardziej zmodyfikowanych umożliwia właściwe dobranie suplementacji do cyklu treningowego i diety po to, by uzyskać zamierzone cele szybciej i na dłużej. Niewątpliwie wymagane do tego są zaparcie i cierpliwość, które się opłacą. Z biegiem czasu sylwetka będzie wyglądała jak z tygodników teamatycznych. Warte poświęcenia.

Odżywka ma masę  którą wybrać i na co zwrócić uwagę?

Celem osób trenujących na siłowni najczęściej jest osiągnięcie konkretnych wyników – takiej masy mięśniowej, by zyskać nie wyłącznie siłę, ale także proporcjonalny wygląd. Decydując się na cykl masowy warto właściwie się przygotować. Po pierwsze przygotowujemy wartościową dietę, zakres ćwiczeń i dobieramy suplementację.

Jakie odżywki będą nam obowiązkowo wtedy potrzebne?

Podstawowa zasada rozsądnego cyklu na masę to tak przemyslana dieta, by w 100% organizm wykorzystał potencjał odżywek, które zamierzamy przyjmować. Powinna opierać się na wchłanianiu większej ilości kalorii, niż do tej pory, by organizm właściwie zmobilizowany produkował większą masę mięśniową. prawidłowo zbilansowane posiłki to podstawa, a suplementy to jedynie uzupełnienie w procesie kształtowania sylwetki.

Najbardziej spektakularne efekty można uzyskać stosując stosunkowo niedrogie suplementy na masę. Rzecz jasna nie obędzie się bez kreatyny. Przeanalizowana i nazwana za legalny anabolik kreatyna wzmaga budowania tkanki mięśniowej. Wstępnie nie ma po co przepłacać – wystarczy najtańszy monohydrat kreatyny, czy jabłczan.
Odżywka białkowa to następny produkt którego misją jest „tworzenie” mięśni. Tzw. białko na masę trudno jest dostarczyć do organizmu w powszechnych produktach żywnościowych. Im większa waga ćwiczącego, tym więcej białka trzeba w cyklu dostarczyć organizmowi.

Należy więc zdecydować się na wysokiej jakości białko na masę. Jeśli nie mamy doświadczenia w temacie warto poświęcić odrobinę czasu na lekturę specjalistycznych for tematycznych, czy stron o tematyce kulturystycznej i sugerować się składem i sugestiami użytkowników, lepiej obytych. Rzecz jasna inne białko na masę, a inne dla spalania tkanki tłuszczowej. W białkach bowiem skumulowane są dodatkowe substancje, których celem jest na przykład przeciwdziałanie podjadaniu (kazeina – o najdłuższym momencie przyswajania), lub dla redukcji izobaty, czy też hydroizolaty. Do dzisiaj suplementy białkowe bazowały na serwatce. Teraz osoby mające problem z przyswajaniem znajdą suplementy roślinne, jajeczne, wołowe czy mleczne.

Przy treningu na masę obowiązkowe wydają się być również odżywki węglowodanowo-białkowe. Tzw. gainer na masę to nic innego, jak jedzenie w proszku. Zawiera zwiększoną w stosunku do białka liczbę węgli, zatem zwiększa kaloryczność produktu. Jest wskazany choćby dla ćwiczących z szybkim trawieniem, gdzie dostarczenie w trakcie dnia organizmowi tysięcy kalorii może być mało prawdopodobne. Gainery skutecznie „zapychają” trenującego i przynoszą sporej ilości kalorii w jednym gryzie. Szybki wzrost masy mięśniowej.

Szybki wzrost masy mięśniowej

Jak wybrać gainer na masę?

Trzeba zerkać na skład. Najbardziej skuteczne są te, zawierające białko serwatkowe albo jajeczne i węglowodany złożone (choćby w postaci płatków owsianych) i proste, skrobiowe. Na myśl ćwiczącego przychodzi niewątpliwie odzywka witaminowo-mineralna. Faktycznie jest wskazana, ale nie obligatoryjnie. Dieta sportowca dostarcza zbyt mało witamin i mikroelementów, których nie dostarczymy nawet w warzywach i owocach (zbyt przetwarzanych na potrzeby handlu).

Ostatecznie nasz wybór w rozpisywaniu cyklu na masę musi paść na kreatynę, białko i gainery. Te suplementy na masę spowodują, że szybciej i efektowniej skonstruujemy masę mięśniową na miarę naszych potrzeb, bez utraty ich jakości i zdrowia.

Szybki wzrost masy mięśniowej >> ZOBACZ