Odżywka BCCA wspomagająca budowę masy mięśniowej

odżywka bcaa

Od dawna przyjęto, że sam trening i właściwe odżywianie nie niesie spektakularnych wyników. Dlatego producenci suplementów i środków dla osób czynnie uprawiających sporty siłowe, choć nie tylko, co chwilę wprowadzają odzywki, których zadaniem jest odpowiednie wzmożenie efektów i szybsza regeneracja.

Jak wzmocnić efekty ćwiczeń? Środki, które warto dołączyć do diety

Na masę przeważnie stosuje się kreatynę i odzywki białkowe. Jednak do nich trzeba dołączyć aminokwasy, takie jak tauryna, L-arginina albo aminokwasy bcaa.

Czemu one służą i jak je przyjmować?

Tauryna
Podstawową z właściwości tauryny, często łączonej z kreatyną, jest pomoc w regeneracji mięśni. Tauryna, jako aminokwas niebiałkowy, nie buduje białek mięśni. Organizuje jednak metabolizm tłuszczów, obniża ciśnienie, wspomaga pracę serca, przeciwdziała rozwojowi cukrzycy i zaburzeń wątroby a także poprawia wzrok. Dla sportowców jednak liczy się najbardziej jej proces hamowania katabolizmu w mięśniach i natężenie anabolizmu. Dzięki temu łatwiej budować masę mięśniową i regenerować organizm po treningu. Najczęściej tauryna dostępna jest pod postacią kapsułek, ale również jako dodatek do kreatyny czy środków z witaminami. Zalecana dla osób trenujących dość ciężko,więcej niż 3 razy w tygodniu. Odżywka BCCA 

Odżywka BCCA

Aminokwasy białkowe
To, jakie białko da efekty zależy od organizmu, stylu życia i sposobu bycia a także treningu i diety. Białko przy konstruowaniu masy mięśniowej jest niezbędne. Najczęściej wybór dotyczy białka serwatkowego i BCAA. Pierwsze zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy powodujące wywoływanie efektów anabolicznych w organizmie po wysiłku. Jest lekkostrawne i o różnych smakach, co ułatwia zazywanie suplementu. Niestety dla trenujących z nietolerancja laktozy jest nie tolerowane.

Następnym suplementem są BCAA. Te aminokwasy białkowe zbudowane są z trzech podstawowych aminokwasów – leucyny, waliny i izoleucyny. Dzięki temu |spowalniają|minimalizują|ograniczają|hamują} rozpad mięśni po ćwiczeniach, ale również wspomagają zniwelować nadmiar tkanki tłuszczowej. Hamują też zmęczenie i obniżają odczucia bólu. Dlatego tak popularne ich zastosowanie w sportach siłowych i wyczynowych. BCAA należy stosować przed i po treningu.

Jakie aminokwasy białkowe wybrać?

Opisane produkty są dobrej jakości i uzupełniają białko w organizmie. Odżywka BCAA oprócz tego chroni mięśnie przed urazami mikro, osłania przed wysiłkiem by w efekcie minimalizować ich katabolizm.

A co z L-argininą?

L-arginina jest aminokwasem który możemy uzupełniać w naturalny sposób spożywając artykuły nabiałowe, mleko, mięso i artykuły pochodzenia roślinnego. Z czasem jednak nasz organizm zmniejsza produkcje tego związku, a suplementacja L-argininą jest wskazana z kilku przyczyn. Na przykład dla rozwoju masy mięśniowej, w wielu aktywnościach, dla bardziej czy mniej zaawansowanych. L-arginina zwiększa efektywność regeneracji potreningowej, wspomaga czynność nerek, poprawia gojenie się ran, czy też ogranicza proces starzenia i ma zastosowanie w detoksykacji organizmu. Dla kulturystów jednak największą zaletą jest jej udział w produkcji nowych komórek mięśniZatem wszystkie te aminokwasy białkowe są konieczne. Decydując się na efektywną pracę treningową i budowę masy mięśniowej trzeba wzbogacić dietę ww. suplementami.

Jak przyjmować BCAA i dlaczego warto to robić?

W dzisiejszych czasach trudno jest spotkać osoby, intensywnie trenujące, dla których dieta i plan treningowy są wystarczające. Coraz częściej sięgają one po odzywki, których zadaniem jest nie tylko wspomaganie budowy masy mięśniowej, redukcja lecz i dostarczenie wymaganych substancji, dzięki którym ustrój szybciej się odnowi i będzie miał odpowiednia ilość energii na kolejny trening. Jednym z popularnych suplementów diety jest BCAA. To właśnie aminokwasy rozgałęzione bcaa chronią mięśnie przed ich rozpadem, ułatwiają ich budowę i czuwają nad poprawnym przebiegiem energetycznym organizmu.

Dla kogo są i dlaczego stosować BCAA?

Zadaniem BCAA jest przynoszenie trzech z ośmiu aminokwasów rozgałęzionych (leucyny, waliny i izoleucyny) do poszczególnej komórki mięśniowej. Odpowiadają za syntezę białek a także procesy serwisowe powstałych urazów mikro, powstałych w trakcie ćwiczeń. Aminokwasy te organizują wydzielanie hormonów anabolicznych. Niestety nasz organizm nie jest w stanie tych aminokwasów wydzielić sam. Z zewnątrz dostarczamy je wraz z mięsem, produktami mlecznymi i specjalnie zestawionymi suplementami. Najlepsze odżywki bcaa zawierają także niezbędne w procesie treningowym witaminy.

Dla kogo?

Aminokwasy BCAA przeznaczone są dla ćwiczących, które systematycznie uprawiają wiele sportów. Najczęściej siłowych, kulturystykę ale i crossfit, gimnastykę, lekkoatletykę, gry zespołowe. Dla wielbicieli siłowni i sportów sylwetkowych BCAA należy przyjmować w trakcie, lub zaraz po treningu. Zakłada się, że dawkowanie bcaa w trakcie doby nie może przekraczać 20 g (10g BCAA na 24 godziny to najlepsza dawka, by zadziałała w organizmie). W licznych popularnych artykułach spożywczych dostępnych na rynku na 1 g odżywki przypada odrobinę ponad 0,8g właściwych aminokwasów bcaa Spożywanie dodatkowych porcji aminokwasów ma znaczenie głównie podczas redukcji tkanki tłuszczowej. W okresie pracy nad mięśniami BCAA należy zażywać zaraz po przebudzeniu, następnie przed treningiem siłowym i w czasie ćwiczeń. Jeśli zaś trenujemy rano, Aminokwasy trzeba przyjąć po obudzeniu, a przed ćwiczeniami sięgamy po wysokobiałkowa odżywkę. Działanie BCAA jest optymalne, gdy stosujemy białko w czasie okołotreningowym. Wówczas zapewnia nam to obniżenie katabolizmu, syntezę białek mięśniowych i wzrost regeneracji połączone z pozytywnym samopoczuciem ogólnym. Odżywka BCCA 

Odżywka BCCA

Czy warto zażywać bcaa?

Badania dowodzą, że odżywki bcaa pozytywnie oddziaływają na organizm trenującego. Stosowane z umiarem i zachowaniem zasad pomagają budować masę mięśniową, lecz i wspomagają redukcję. Oczywiście hobbistyczne uprawianie wspomnianych wyżej dyscyplin sportu, nie wymaga suplementów bcaa – dostarczamy je przecież w jedzeniu, tym bardziej, że aminokwasy w tej postaci to duży koszt. Suplementacja z udziałem bcaa ma wiele zalet. Przy właściwym stosowaniu nie zarejestrowano żadnych negatywnych zjawisk. Więc jeśli chcemy osiągać wyniki i pracować nad własnym ciałem, oprócz innych odżywek białkowych, kreatyny i substancji wspomagających przyrost masy mięśniowej należy sięgnąć i po aminokwasy rozgałęzione bcaa dzięki którym plan będzie bliższy, a organizm będzie miał zapewnione wszystkie składniki wymagane podczas cyklu, regeneracji i poprawnego funkcjonowania.

Titan’s Rage Nasilniejsza przedtreningówka

Titan's Rage opinie

 

Titan s Rage to przedtreningówka wyprodukowana w ścisłej współpracy z kulturystami i specjalistami od żywienia. To specjalistyczna formuła, która pomoże Ci trenować intensywniej i wydajniej . Dzięki temu zbudujesz mięśnie, na które zwróci uwagę każda dziewczyna, a co najważniejsze będą dowodem Twojej pracy nad sobą oraz pokonywania kolejnych barier organizmu!

Najsilniejsza przedtreningówka >> ZOBACZ

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*